Hvem passer receptionen?
På min arbejdsplads har vi rigtigt travlt. Jeg hjælper til hos en gut, der driver en rigtig god webshop. Vi sælger festartikler. Alt lige fra fastelavnskostumer til serpentiner, til nytår og lys og forskellige gadgets. Og vi har faktisk meget at lave. Børnefødselsdage er der jo mange af, og de skal fejres. Og det lader til, at vi danskere elsker at feste. Hvem gør ikke det?
Alt skal passes
Min chef er tit i udlandet for at finde nye idéer og artikler. Han er altid på farten. Så mange af de daglige funktioner falder på mig: telefonpasning, pakning og forsendelse, styring af hans kalender, så han ved, hvornår han skal det eller det. På et tidspunkt blev det for meget for mig. Jeg fik stress. Jeg fortalte ham, at vi har et problem, og det skal løses. Ellers så måtte jeg sygemelde mig med stress.
Telefonpasning outsourcet
Derfor tog han fat i et firma, der tilbyder receptionsservice og pasning af firmatelefon. Det betyder, at de kan tage sig af mange af de daglige små ting, som er vigtige, men som man ofte vælger ikke at give tilstrækkelig prioritet. Fx sådan noget med at booke en billet til ham eller at tage telefonen. Det er ret irriterende at holde på en telefon, når man er ved at klippe klisterbånd over. Firmaet tilbød os sådan en pakkeløsning, der indeholder telefonpasning og kalenderstyring med opdateringer dagligt. Fedt. Det frigav en del tid til mig, og jeg kunne derfor koncentrere mig om ting, der har høj prioritet: at få pakket varerne ordentligt, få sendt fakturaer og få sørget for at opdatere vores hjemmeside ordentligt.
Det er jo også vigtigt, at vi kan vise, hvis en vare ikke er på lager. Vi har mistet mange kunder netop, fordi vores site ikke blev opdateret i tide. Det må ikke ske igen. Men nu har jeg tiden til at gøre det i fred og ro for telefonopringninger.