Hvem svarer chat og telefon?
Ferie er en menneskeret, ikke? Det er i hvert fald, hvad min fra altid siger til mig, og han har jo ret i det et langt stykke af vejen. Men sagen er, at jeg er selvstændig, og jeg driver et lille firma, hvor der kun er mig. Det går godt. Faktisk rigtigt godt endda, og jeg er hunderæd for at miste den fremdrift og den yderst gode indtjening jeg, har, så derfor har jeg ikke holdt ferie overhovedet i snart fire år. Hvem skal passe telefonen og den ret vigtige chatfunktion på min hjemmeside, hvis jeg ikke er der?
Far havde svaret – som altid
Som altid havde min fra det helt rigtige svar – og en god løsning., Han satte sig for at finde ud af, om der mon ikke fandtes firmaer, der kunne påtage sig telefonen og chatten, mens jeg var på ferie. Det viste sig, at det bestemt ikke var svært at finde firmaer, der tilbyder telefonpasning, men til gengæld var der kun ét firma, der både tilbød det OG at passe webchat! Det var et firma, der hedder Topcall.
Webchat er en guldmine
Live Chat på min hjemmeside er faktisk – i al fortrolighed mellem dig og mig – en guldmine for mig. Det er sindssygt mange kunder, der har spørgsmål via den funktion, som jeg klarer på stedet – og så køber de. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan min omsætning ville falde, hvis jeg ikke havde den mulighed. Derfor var det også en kæmpe lettelse for mig at erfare, at det faktisk er muligt at få den passet.
Det er så deres eget system, de bruger – men det tog mig lige nøjagtig 5 minutter at sætte op, og så var de kørende med Live Chat pasning. Du kan se, hvad det er, de gør her: http://www.topcall.dk/live-chat/
Bare for lige at runde den af: Jeg skriver dette på min laptop på stranden et herligt varmt sted – og min forretning bliver passet til UG med kryds og slange imens 🙂