Stilladsfirmaer i København

Mit netværk har sat mig i forbindelse med en god entreprenør. Det er jeg virkeligt glad for. Jeg opdagede for nylig, at jeg skal have repareret vores tag. Og det kom som en ubehagelig overraskelse. Det er sin sag lige at rive et stort beløb ud af budgettet – eller opsparingen – for at få et helt tag over hovedet. Men jeg må sige, at jeg har været meget heldig. Mit netværk er godt. Da jeg spurgte, om de havde erfaringer med noget lignende, var det første, der skete, at de spurgte om jeg selv, har tidligere erfaringer med den slags arbejder. Det måtte jeg jo så sige, at jeg ikke har. Det næste, der skete, var, at de anbefalede en totalentreprenør, der kan det hele. De anbefalede mig, dog også selv lige at undersøge, hvad det vil koste at få stillet et facadestillads op. Det er ikke bare noget, man lige gør.

Ledte efter stilladser

Jeg søgte derfor efter priser. Det er lidt svært at finde priser på den slags online. Jeg søgte bl.a. på ”Stilladser København” og fandt da også nogle firmaer, men ingen af dem viste priser. Man fik altid at vide, at man skal ringe dem op for at få et tilbud.

Jeg kan godt forstå, at man ikke lige umiddelbart vil fortælle, hvad prisen på leje af et stillads er. Det kan nemlig godt virke lidt intimiderende. På den anden side. Når jeg nu kun, vil have prisen at vide, hvorfor kan de så ikke lave en side, som jeg kan se dem på? Det burde da ikke være så svært. Den kan vel nemt opdateres. Alt efter, hvordan lønforhandlinger med håndværkernes fagforeninger går. Eller hvor mange sæt, en kunde skal bruge. Jeg ved det ikke. Jeg synes bare, at det burde være nemmere for mig at finde ud af, hvad det faktisk koster mig at leje et stillads. Og jeg er ikke den, der lige griber knoglen, bare får at få en enkelt oplysning.

Ventetid

Tiden, jeg skal bruge på at vente i køen, er for lang. Og jeg har meget travlt til hverdag. Så hvis nogen vil sælge en ydelse, en service eller et produkt til mig, så skal der ikke være nogen som helst telefonsamtale ind imellem. Der kan være en e-mail dialog. Ja. Og den kan godt tage længere tid end tiden i en telefonkø. Ja, det er rigtig. Men tiden, det tager, spilder jeg ikke. Jeg kan jo sagtens holdet et møde med mine forretningsforbindelser, mens et svar på en mail venter. Jeg kan ikke holde møde og tale i telefon samtidigt. Derfor undgår jeg telefonsamtaler. Giver det mening?

Nu her forleden, da jeg fandt sitet med facadestilladser, blev jeg direkte bedt om at ringe dem op. Ok. Det forsøgte jeg så at gøre. Godt nok lige efter åbningstid. Men da ingen svarede efter 15 minutters ventetid fra min side, gav jeg op. Videre. Næste på listen. Som faktisk svarede lige med det samme. Og som kunne give mig præcise, korte og klare svar på alle mine spørgsmål. Og det var PHD Stillads!

Back to Top